مجموعه آبیاران قطره شما را به خرید بهترین محصولات انواع لوازم آبیاری قطره ای و بارانی دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

تولیدکنندگان مه پاش قابل تنظیم

آنچه در این مقاله می خوانید...

کاربرد مه پاش قابل تنظیمبررسی تخصصی قیمت مه پاش قابل تنظیم

مه پاش قابل تنظیم، از اجزای سیستم آبیاری بارانی است. در این سیستم مدرن آبیاری، قطرات آب به وسیله مه پاش، به صورت پودر در آمده و در فضا پخش می‌شوند؛ گیاهان آب مورد نیاز خود را از طریق رطوبت موجود در هوا جذب می‌کنند.

تولیدکنندگان بسیاری در زمینه تولید تجهیزات مدرن آبیاری و آبرسانی، فعالیت دارند. این مراکز انواع مه‌پاش قابل تنظیم سیستم آبیاری تحت فشار را برای اماکن مختلفی مانند مزارع، گلخانه ها، رستوران ها و… طراحی و تولید می‌کنند. 

تولیدکنندگان مه پاش قابل تنظیم

کاربرد مه پاش قابل تنظیم

کاربرد مه پاش قابل تنظیم

آب، ماده‌ای حیاتی است که نبود آن، نبود زندگی است. بیشترین میزان آب مصرفی کشور در زمینه کشاورزی است که همچنان به صورت سنتی به کار خود ادامه می‌دهد. در این روش کشاورزی، از روش‌های سنتی آبیاری استفاده می‌شود که این کار باعث هدر رفت آب، افزایش علف های هرز، کاهش محصول و از بین رفتن خاک می‌شود.

با کاهش نزولات آسمانی، برداشت غیر اصولی از منابع آبی زیرزمینی و نشست چاه‌ها و قنات‌ها، مساله آبیاری نوین مطرح شد. در این روش آبیاری با استفاده از تجهیزات خاصی، با کمترین میزان آب، بیشترین سطح ممکن آبیاری می‌شود. آبیاری نوین، خود دارای چند مدل مختلف است که استفاده از هر کدام از این مدل ها، به شرایط خاصی بستگی دارد. اندازه زمین، نوع خاک، شرایط اقلیمی، نوع محصول، روش زهکشی، میزان بودجه و… در انتخاب روش آبیاری تاثیرگذارند. انتخاب روش نادرست، باعث هدررفت آب، هزینه‌های اضافی و از بین رفتن محصولات می‌شود. 

انواع آبیاری مدرن:

  • آبیاری تحت فشار: به این روش، آبیاری بارانی نیز می‌گویند. 
  • آبیاری قطره ای: آب با لوله های پلی اتیلن از منبع به گیاهان رسیده و با استفاده از انشعابات، به صورت قطره‌ای گیاه را آبیاری می‌کند.
  • آبیاری زیر سطحی: سطح خاک خشک بوده و آب به وسیله لوله به ریشه گیاه رسانده می‌شود. این روش گران ترین نوع آبیاری است. 

سیستم آبیاری مه پاش، یکی از نمونه‌های آبیاری تحت فشار است. در این سیستم، آب با فشار زیاد به صورت ذرات ریزی چون پودر، از مه پاش‌ها خارج می‌شوند و محیط را مرطوب و خنک می‌کنند. در این روش، آب در سیستم محبوس بوده و چرخش آب در یک سیکل کامل است، بنابراین می‌توان با استفاده از شیر برقی و سنسور، سیستم مه پاش اتوماتیک ایجاد کرد که نیازی به مراقبت و سرکشی نیروی انسانی ندارد. 

برای پیاده‌سازی سیستم مه پاش خودکار، به شیر های برقی، انواع حسگر ها، زمان‌سنج، ریموت کنترل و تجهیزات الکترونیکی دیگری نیاز است.

مه پاش قابل تنظیم، در کاهش مصرف و هدر رفت آب، افزایش بهره‌وری محصولات و کاهش نیروی انسانی تاثیر بسیاری دارد.

بررسی تخصصی قیمت مه پاش قابل تنظیم

بررسی تخصصی قیمت مه پاش قابل تنظیم

مه پاش قابل تنظیم جزئی از سیستم آبیاری بارانی است. این روش آبیاری هزینه‌های بالایی دارد. از این رو لازم است تا در هنگام خرید قطعات و اجرای این روش، حتما از تجهیزات باکیفیت استفاده شود‌؛ همچنین در نگهداری تجهیزات آن کاملا دقت شود. 

مه پاش‌ها با توجه به محیط مورد استفاده، دارای انواع مختلفی هستند. قیمت مه‌پاش‌های قابل تنظیم به تعداد و نوع نازل ها و پایه‌های آن، وجود فیلتر، نوع موتور و پمپ و نوع شلنگ‌های آبرسان بستگی دارد. 

محمدحسن عسکری

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره روی دکمه زیر کلیک کنید.

مشاوره و فروش

مجموعه آبیاران قطره شما را به خرید بهترین محصولات انواع لوازم آبیاری قطره ای و بارانی دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس بگیرید